Producenci
Promocje
Zabawki
Zabawki

2,25 zł

Cena regularna: 2,50 zł

Najniższa cena: 2,50 zł
szt.
Brighton Loco 38
Brighton Loco 38

2,25 zł

Cena regularna: 2,50 zł

Najniższa cena: 2,50 zł
szt.
Białystok
Białystok

1,80 zł

Cena regularna: 2,00 zł

Najniższa cena: 2,00 zł
szt.
Kraków
Kraków

1,35 zł

Cena regularna: 1,50 zł

Najniższa cena: 1,50 zł
szt.
Taśma ozdobna - jesień
Taśma ozdobna - jesień

4,50 zł

Cena regularna: 5,00 zł

Najniższa cena: 5,00 zł
Mops
Mops

2,25 zł

Cena regularna: 2,50 zł

Najniższa cena: 2,50 zł
szt.
Latarnia Morska Hel
Latarnia Morska Hel

2,25 zł

Cena regularna: 2,50 zł

Najniższa cena: 2,50 zł
szt.
Duszniki Zdrój
Duszniki Zdrój

1,80 zł

Cena regularna: 2,00 zł

Najniższa cena: 2,00 zł
szt.
Karnet - Boże Narodzenie
Karnet - Boże Narodzenie

8,10 zł

Cena regularna: 9,00 zł

Najniższa cena: 9,00 zł
szt.
Fort Saint Elmo, Valletta, Malta
Fort Saint Elmo, Valletta, Malta

2,25 zł

Cena regularna: 2,50 zł

Najniższa cena: 2,50 zł
szt.
Młynek do kawy
Młynek do kawy

2,25 zł

Cena regularna: 2,50 zł

Najniższa cena: 2,50 zł
szt.
Stargard
Stargard

2,25 zł

Cena regularna: 2,50 zł

Najniższa cena: 2,50 zł
szt.

Czym jest postcrossing i jaka jest jego historia?

Czym jest postcrossing i jaka jest jego historia?

Postcrossing to serwis społecznościowy, którego główną ideą jest wysyłanie i otrzymywanie pocztówek z całego świata. Projekt zakłada, że każda osoba, która rejestruje się na stronie www i wysyła komuś kartę, również otrzymuje kartę od innego użytkownika. Pocztówki są wypisywane zazwyczaj w języku angielskim. Postcrossing to hobby, które zrzesza ludzi z całego świata. 

Postcrossing jako hobby

Na stronie internetowej postcrossing.com jest zarejestrowanych około 800 000 uczestników pochodzących z 207 krajów. Najwięcej użytkowników serwisu mieszka w Rosji, na Tajwanie, w Chinach, USA, Niemczech, a także w Polsce i Holandii. Strona została uruchomiona z inicjatywy Paulo Magalhães 14 lipca 2005 roku. Jak można się domyślać, serwis powstał dla zabawy, a zainteresowanie nim było dla jego twórcy duży zaskoczeniem.

Historia powstania Postcrossing

Paulo Magalhães, pomysłodawca serwisu postcrossing uwielbiał otrzymywać kartki pocztowe, na które zawsze czekał z bardzo dużą niecierpliwością. Znalezienie pocztówki w skrzynce było dla niego dużą radością, stąd pomysł na stworzenie strony internetowej, która mogłaby zrzeszać osoby o podobnych zainteresowaniach. Celem projektu było łączenie ludzi z całego świata, bez względu na kraj, wiek, płeć, przekonania, czy rasę. Przyjaciele pomogli Paulowi zaprojektować i uruchomić witrynę www, w ten sposób w roku 2005 światło dzienne ujrzał serwis postcrossing.com. Ku zaskoczeniu samego pomysłodawcy tylko w ciągu kilku dni do serwisu dołączyło wielu nowych członków z całego świata. Bardzo szybko stało się jasne to, że strona internetowa wymaga lepszego zaplecza technicznego, niż stary komputer domowy Paulo. 

Wkrótce Postcrossing znalazł się w centrum uwagi mediów na całym świecie, począwszy od BBC News po gazety, magazyny i blogi internetowe. Dzięki temu jeszcze więcej osób dowiedziało się o projekcie i dołączyło do niego. Okazało się, że na świecie jest o wiele więcej miłośników pocztówek, niż może się wydawać. Postcrossing okazał się serwisem, który łączy ludzi na całym świecie, co ciekawe istnieją liczne historie o nawiązanych przyjaźniach, czy nabyciu nowych umiejętności językowych, dzięki członkostwu w projekcie.

Jaka jest zasada działania Postcrossing?

Użytkownik serwisu na początku może wysłać 5 pocztówek. Gdy któraś z nich jest zarejestrowana, wówczas postcrosser może wylosować kolejny adres. Im więcej kartek wyśle dany użytkownik, tym więcej pocztówek może wysłać za jednym razem. System umożliwia dwóm użytkownikom wymienić się pocztówkami tylko jeden raz. Losowanie odbywa się tak, aby kartki pocztowe mogły do siebie wysyłać osoby pochodzące z innych krajów, niż własny. Te parametry można oczywiście zmienić w ustawieniach. Niestety nie wszystkie pocztówki docierają do adresatów, niekiedy gubią się w drodze lub ze względu na mało czytelny numer identyfikacyjny nie można ich zarejestrować. Serwis bierze pod uwagę te sytuacje i rekompensuje to aktywnym członkom.

Spotkania postcrossingowe i rozwój firm\\\y

Serwis od samego początku rósł w siłę i zaczął skupiać wokół siebie coraz więcej użytkowników. Tak powstała duża, światowa społeczność miłośników pocztówek. Nic dziwnego, że kolejnym krokiem w rozwoju serwisu była organizacja spotkań, podczas których uczestnicy mogli podpisywać i wymieniać się pocztówkami, była to też dobra okazja do zawierania nowych znajomości. W lutym 2008 roku strona przeszła dużą modernizację, zostały wprowadzone nowe funkcjonalności, ulepszenia, co więcej serwis zyskał nowocześniejszy wygląd. 11 kwietnia 2008 Postcrossing osiągnął pierwszy milion wymienionych pocztówek, co przeszło najśmielsze oczekiwania twórcy serwisu. Z roku na rok liczba wysłanych pocztówek rosła!

Działania charytatywne

Firma Postcrossing zaczęła udzielać się charytatywnie, zbierając datki dla szkół, a także ofiar trzęsienia ziemi w Syczuanie. W kwietniu 2010 roku serwis nawiązał współpracę ze szkołą w Tuvalu (zachodnia Polinezja), łącząc uczniów ze światem za pomocą pocztówek. Uczniowie zaprojektowali znaczki i pocztówki, które rozesłali po świecie, wkrótce zostali zasypani odpowiedziami z odległych zakątków świata.

W roku 2013 roku Postcrossing nawiązał współpracę z Deutsche Post w ramach kampanii Postcards. Za każdą pocztówkę Postcrossing wysłaną z Niemiec w grudniu przekazywana jest darowizna na rzecz organizacji non-profit. Poza tym każdego roku postcrosserzy organizują zbiórki, które generują tysiące euro, przyczyniając się między innymi do wzrostu umiejętności czytania i pisania, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży.

Jak dziś wygląda firma Postcrossing?

Projektem Postcrossing kierują Paulo i Ana, dla których serwis stał się pracą na pełen etat. Firma posiada mały zespół, który codziennie czuwa nad poprawnością działania serwisu i forum. Sami członkowie także aktywnie uczestniczą w prowadzeniu serwisu poprzez przekazywanie opinii i sugestii dotyczących jego działania.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl